Tam warto być

W dniach 19 -21 października 2016 roku gimnazjaliści wyjechali na trzydniową wycieczkę na południe Polski. Opiekunami byli Państwo: Anna Żochowska, Regina Szymborska i Jan Pogorzelski.

Pierwszym przystankiem na trasie naszej wycieczki była Częstochowa. Zwiedziliśmy Klasztor Jasnogórski, a wieczorem wzięliśmy udział w Apelu Jasnogórskim w Kaplicy Cudownego Obrazu Matki Bożej.

Następny dzień rozpoczęliśmy wspólnym śniadaniem o godzinie 8:30. Niestety i ten poranek przywitał nas deszczową pogodą. Po załadowaniu swoich bagaży do autokaru ruszyliśmy w stronę Oświęcimia. Po drodze zajechaliśmy do ruin zamku w Siewierzu, a potem udaliśmy się w dalszą drogę. Po dotarciu do celu podróży podzieliliśmy się na dwie grupy i  z  przewodnikami poszliśmy zwiedzać obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau. Deszczowa pogoda nie sprzyjała zwiedzaniu, ale pozwoliła uruchomić naszą wyobraźnię i lepiej zrozumieć tragizm wydarzeń, jakie miały tu miejsce przed laty. Wzruszeni i poruszeni tym, co zobaczyliśmy i usłyszeliśmy od przewodników oprowadzających nas po tym miejscu kaźni, w ciszy i zadumie wróciliśmy do autokaru i wyruszyliśmy w stronę Wieliczki, gdzie mieliśmy zaplanowany nocleg. W hotelu czekała na nas obiadokolacja, po której udaliśmy się do naszych pokoi.

Ostatni dzień rozpoczęliśmy wczesnym śniadaniem o godzinie 6:45. Posileni wyruszyliśmy na zwiedzanie Kopalni Soli w Wieliczce. Następnie udaliśmy się do Krakowa. Tam spotkaliśmy się z panią przewodnik, która pokazała nam najciekawsze miejsca tego miasta, m. in. Katedrę na Wawelu, Sukiennice oraz Kościół Mariacki.

Zmęczeni, przemoknięci, ale szczęśliwi i zadowoleni, wyruszyliśmy  w drogę powrotną. O godzinie 1:00 w nocy dotarliśmy do Nowych Piekut, gdzie czekali na nas stęsknieni rodzice.

Wszyscy uczestnicy tej wycieczki byli bardzo zadowoleni. Każdy z nas chętnie odwiedziłby te miejsca ponownie.